فرزندم دائما سرش توی گوشیه!   نکنه فرزندم توی گوشی چیزای بد ببینه!   ممکنه یه وقت دوست بدی توی شبکه های مجازی به تورش بخوره؟ اونوقت چه کار کنم؟   همه ش از من می خواد براش گوشی جدید بخرم!   توی گوشی فرزندم عکسهای نافرم دیدم!   اینها بخشی از نگرانی ها و دغدغه های هر پدر و مادری است که امروزه تجربه تربیت فرزند دارد. فضای مجازی، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی امروز ما شده است بالاخره خواهی یا نخواهی باید برای کنار آمدن با آن راهی اندیشید، چرا که نمی توان برای همیشه آن را انکار کرد و از سوی دیگر هم به صلاح نیست تا فرزندان را همین طور، آزادانه و بدون مراقبت در این اقیانوس رها نمود. هرچند این اقیانوس ساحلی زیبا دارد، اما کوسه هایی هم دارد که وظیفه ما پدر و مادرها، مراقبت از فرزندانمان در مقابل این کوسه های خطرناک فضای مجازی است.   کلاس جیبی «ما، فرزندان و فضای مجازی» مجموعه ای از دوازده راهکار برای کمک به مدیریت حضور فرزندان در فضای مجازی است که بدون مقدمه و موخره، یک راست رفته سر اصل مطلب و به صورت شفاف به پدر و مادرها می گوید که برای مراقبت از فرزندانشان از خطرات این فضا و بهره مندی از مزایای آن، دقیقاً چه باید بکنند. کاملاً شفاف، عملیاتی و با قابلیت پیاده سازی در لحظه! این دوازده راهکار و رفتار، حداقل کارهایی است که ما پدر و مادرها باید بدانیم و باید به کار ببندیم.   برای هر رفتار، یک کارت رفتاری طراحی شده که شما می توانید این کارتها را روی گوشی و یا رایانه خود نگه دارید و از آنجا که رفتارها کاملاً عملیاتی است، مثل یک نسخه روزانه به آنها عمل کنید!   در کلاس جیبی «ما، فرزندان و فضای مجازی» ۴۰ دقیقه ویدئوی آموزشی هم در اختیار شماست که هر ویدئو به توضیح یکی از رفتارهای توصیه شده می پردازد، یک راست سر اصل مطلب و بدون مقدمه و موخره.   امیدواریم از این نسخه های دوازده گانه فضای مجازی حداکثر بهره را ببرید!  

درس ۱

درس ۲

درس ۳

درس ۴

درس ۵

درس ۶

درس ۷

درس ۸

درس ۹

درس ۱۰

درس ۱۱

درس ۱۲

درباره نسل سالم دات کام

نسل سالم دات کام، بستری است برای معرفی رفتارهای هنجار در حیطه های مختلف و تلاش جهت نهادینه کردن این هنجارهای رفتاری با ابزارهای مختلف مانند آموزش، بازی سازی، معرفی کتب طبقه بندی شده و …
نسل سالم دات کام، مجالی است تا هر یک از ما در مورد مهارتهای زندگی , رفتارهای هنجار آن بیشتر بدانیم و این ارزشها را به نسلهای آینده و فرزندانمان منتقل کنیم. اینگونه همه ما در پرورش نسلی سالم، کارآمد و آینده ساز سهیم خواهیم بود.
نسل سالم دات کام برای تحقق این مأموریت، نوآوریهای متعددی در شیوه های آموزش و رفتارسازی ارائه داده و تلاش دارد با روشهای نوین، اثر مداخلات رفتارسازی را بهینه کند.
نسل سالم دات کام امیدوارم است با این فعالیتها، شاهد پرورش نسل سالم با رفتارهای هنجار نهادینه شده باشد